wElc0me

Sunday 4 September 2011

melampau!

hello... first day keje pas raye...maseh dlm mo0d raye.. tpi sabor jelaa.. hehe.... aish... tapi..aku bukan nk ckap psal mo0d raye aku nih... cume nk citer psal sorang hamba Allah yang tak reti bhsa melayu nih.... tak tahu la mcam mane nk explain rase geram aku kat die... rase nk tumbok2 pun ade... boleh plak die yang salah... tapi die nk tunding jari kat orang laen... mcam bangang kan?? sial betol.. ish..tak baek la sally.. hoho.. tpi.. geram giler... 

dah kita tuh yang salah...tak payah la nak tunding jari kat orang laen untuk tutup salah sendiri... perangai cam bangang tuu... dah kat situ kelemahan kita.. terima jela.. kita tak penah nak story aib dia kat orang laen, even ati nih geram giler kat kamu... dah la susah giler nak bawak bincang.... egois betol... jauh mane pun kamu pegi nanti.. kamu tak kan bahagia la... kalau kamu tak cuba untuk ubah perangai kamu tu....


anyway, kita sentiasa doa kan kebahagian kamu.... mungkin memang sampai sini je relationship kita... kita tak penah nk kesah kan sume tuh.. cume yang kita kesah kan..perangai kamu tuh.. bwak2 la berubah.... setiap orang kat dunia nih memang la tak penah lari dari membuat kesilapan.. tapi kalau kamu sedar akan kesalahan kamu dan cuba untuk ubah semua tuh.. mungkin kamu akan berjaya nanti.. pintu taubat masih ter 'open'... kita pun serba kekurangan jugak.. tapi kita jujur dengan kamu.. tapi kamu?? tak kan?.... btw, kita tak heran kehilangan kamu if cam nih la perangai kamu kan... bukan nak perasan bagus,, but at least.... kita sentiasa jujur dengan kamu, dalam segala hal kita buat sepanjang mengenali kamu... go0d luck untuk kamu... and plis.. jangan cuba nk buruk2 kan kita... sebab kita tak nak gaduh dengan sesape...


nota: mengenali kamu satu pengalaman yang cukup berharga dalam idop kita... dari situ.. kita blaja mcam mana mengenali manusia yang egois.. penuh dengan sikap angkuh & smbong.. serta.. mcam mana orang yang jjur dalam berkata-kata dan mmbongkar semua kebodohan seorang lelaki dalam berbicara dan membuat keputusan... satu cabaran & dugaan id0p yg kita terpaksa lalui dengan penuh rase bersyukur kerana maseh d beri kekuatan untuk melalui nye... terima kaseh atas segala pengajaran yang kamu dah bg pada kita... akan kita simpan & ingati nye sebagai satu teladan untuk kita harungi hari mendatang dengan lebih berhati-hati... thanks to kawan2 yang bnyak sangat2 bg nasehat.. tak de la sedih sgt kot.. sebab maseh baru lagi... its just like satu persinggahan yang sangat2 berharga... saya tak akan benci & marah kamu... malah... kita berterima kaseh... lets end dis.. dengan penoh rase beryukor krana tak akhiri sume nye dengan prasaan dendam.. cuma, jgn la buruk2 kan saya... sebab itu, akan menampakkan kebodohan kamu untuk menutup kesilapan kamu yang akan terbngkar jugak nanti... dugaan demi dugaan yang Tuhan bg untuk saya, namun saya anggap nih sebagai satu ujian sebelom Tuhan bg yang terbaek untuk saya... saya percaya kan itu! kalau rindu.... snyum jela eh.. tak perlu kata apa-apa.... (",) cuma satu pesan saya... jaga diri baek-baek... saya cari yang beragama untuk bimbing saya.. sory to say dat... (",) i'm gonna miss u....


No comments:

Post a Comment