wElc0me

Friday 9 September 2011

ITU RAHSIA MU

kadang-kadang manusia lupa.  setelah d beri nikmat dan anugerah.. kita lupa untuk menjaga dan melaksanakan ia dengan smpurna.. memang betul.. mnusia mudah lupa dan kufur nikmat... Tuhan menghadiah kan sesuatu pada kita itu.. bukan sekadar untuk suka-suka.. tetapi Tuhan memberi untuk mnguji.. sejauh mana perasaan syukur & amanah yang ada pada diri kita... terima kaseh kpda Tuhan atas segala anugerah dan kurnia yang Kau berikan.. insyaAllah... aku akan mnjdi umat-Mu yang tidak lupa dan leka akan nikmat yang telah Kau berikan...

jangan Kau paling kan aku dari mengingati Mu Ya Rabb.. sesngguhnya aku insan yang lemah untuk terus berhdpan dengan dugaan dan ujian-MU Ya Allah.. 

namun, aku bersyukur krana masih d beri peluang untuk membaiki segala kekurangan yang ada... sesungguhnya.. yang kurang itu adalah kelemahan ku... dan yang lebih itu, hnya dari Mu Ya Allah.. yang Maha Mengetahui & Maha Mengasihani..

Ya Allah.. sesungguhnya... dia dtg tidak ku duga.. dia pergi juga atas kehendakMu.. Ya Tuhan.. aku redha... ampun kan dosa kami Ya Allah.. buka kan lah hati dia untuk mendekati Mu Ya Allah.. andai itu takdir Nya.. aku redha... segala apa yang telah berlaku.. tidak pernah aku menyimpan dndam & menyesali akn kehendakMu Ya Allah.. sebaliknya aku bersyukur krana Kau telah menunjukkan aku cerita d sebalik kain putih yang d sajikan... 

aku tahu.. Kau tidak akan pernah menguji umat-Mu melebihi batas-batas kesabaran umat-Mu.. Alhamdulillah.. aku menerima semua ini dengan penuh rasa redha & bersyukur.. krna masih mampu menjadi diriku yang smpurna seadanya aku sebelum mengenali dia.. aku masih mampu mnjga amanah yang Kau berikan...

insyaAllah.. aku akan terus mnjga hati ini hnya untuk yang berhak.. setiap apa yang berlaku sebelum ini.. tidak akn sesekali aku sesali & tangisi lagi.. insyaAllah.. akan aku positif kan segala yang telah Kau takdir kan untuk aku, umat-Mu yang serba kekurangan ini.. 

Ya Tuhan.. setiap pahit yang ku lalui ini sesungguh nya tdak mmpu aku telan seorang diri tanpa bantuan Mu.. tapi aku sedar Ya Tuhan, setiap yang berlaku itu bersebab,, dan setiap yang bakal berlaku itu adalah rahsia Mu... baiklah! akan aku sbar menanti setiap rzeki yang bakal Kau sajikan nanti... 

aku tahu dan yakin Ya Tuhan.. akan ada bahagia nya nanti.. aku percaya kan janji Mu Ya Rabb... 

Tuhan kirimkan lah aku..kekaseh yang baek hati.. yang mencintai aku & pada Nya... buka kan lah pintu hatiku untuk orang yang benar2 cinta kan ku hanya kerana Mu Ya Allah... ampun kan lah dosaku.. limpahkan lah aku dgn RahmatMu.. permudahkan lah jalan ku Ya Allah.. andai itu takdir nya... aku redha... terima kaseh Ya Tuhan... 

permudahkan lah jalan ku Ya Allah..

No comments:

Post a Comment