wElc0me

Sunday 8 January 2012

tanggungjawab dan impian

bismillahirahmanirahim... 

Kerana salah orang laen..
Aku yang tanggung saket nye..

Kerana kesilapan orang laen..
Aku yang tanggung beban nye..

Kerana tindakan orang laen..
Aku yang tanggung malu nye..

Sekarang.. orang laen dah pun berpuas hati..
Tapi.. hati aku ?? ade ke sape2 yang nak amek tahu ??



Orang laen bertindak sesuka hati.. tapi aku yang tanggung smua beban nih.. smpai bile smua nih nak berlarutan..


Pelangi baru nak muncul setelah skian lame hujan ribut melanda.. tapi aku tak sempat nak melihat pelangi yang sekian lama aku tnggu..



Yang tinggal hanyalah serpihan kenangan yang semakin lama, semakin menghilang dibawa arus dendam yang tak mungkin bisa aku pulihkan kembali..

Tolonglah faham..dilema hati ini....antara tanggungjawab & impian..

Masa depan..

Perkenalan..persahabatan..kemesraan..keakraban..tanggungjawab..kasih sayang..senyuman..ketawa..impian..



Sesuatu yang tak mungkin dapat aku kembalikan, untuk membuatkan smua bibir kembali mengukir senyum seperti dahulu..

Dalam aku tertawa..dalam aku melangkah..hanya satu sahaja yang aku harapkan untuk situasi ini..hanya satu..



...kembali seperti dahulu...

Jangan ada dendam antara kita..keegoan yang tak akan membawa kita pergi jauh mngukir snyum..menggapai impian yang pernah kita impikan dahulu..



Tapi..keegoan ini yang akan membawa pertalian kita ini pergi jauh meninggalkan sesuatu kenangan manis yang pernah kita cipta dulu..

Ianya seperti debu2 yang pergi dihembus angin lalu dan tak mungkin akan kembali lagi..


Aku tak mampu untuk merubah apa yang telah berlaku..dan aku tak mampu untuk menghalang apa yang akan terjadi nanti..

Aku hanya mampu berdoa agar..Tuhan pelihara hati aku daripada smua perasaan bersalah..Tuhanku..tolonglah lembutkan hati smua orang disekelilingku..



sesungguhnya aku tak mampu hidup tanpa smua orang yang aku sayang..

perasaan serba salah yang aku rasakan ini, ku harap kn tidak akan lama mnghuni hati ku ini..
sesungguhnya, wanita itu secantik2 ciptaan Allah SWT di muka bumi ini..

semakin Dia sayang kan wanita itu..semakin Dia uji dengan pelbagai ujian..ganjaran pahala dan rezeki akan diberikan atas kesabaran wnita itu..

aku percaya Ya Allah..akan ada sebuah kisah yang terbaik dalam hidup aku nanti sesuai dengan ketetapan iman ku nanti..aku menanti penuh sabar..insyaAllah..akan aku guna kan smua pengajaran yang telah Kau hadiah kan padaku ini sebagai teladan yang terbaik yang pernah Kau berikan di dunia ini..


terima kasih Ya Allah atas segala nikmat dan kurnia yang telah Kau berikan..aku bersyukur..kerana aku masih mampu utk berdiri di sini..dengan hati yang tabah dan insyaAllah masih tidak terpesong dari jalan-Mu..

sesungguhnya aku redha..dan pasrah..smoga smua ini tidak akan lama di sini..berikan kami sedikit masa untuk mengembalikan smula apa yang pernah diamanahkan..

perasaan rindu yang saban hari menjadi tetamu istimewa di hati ku..ku harap kan akan perlahan2 meninggalkan ku..dan tidak akan kembali lagi mengetuk pintu hati ini..


bukan aku membenci..jauh sekali untuk ku menyimpan dendam..tapi..aku khuatir..akan kekurangan yang ada pada diri ini..tidak mampu untuk memuaskan hati smua orang..

terima kasih Tuhan..pinjaman yang Kau berikan padaku itu bgitu berguna sekali dalam proses mematangkan iman ku ini..

terlalu banyak yang ingin aku lakukan untuk memperbaiki segala kesilapan dan kekurangan..seharus nya kita bersabar dalam mngharungi smua ini..tapi...

kesilapan ku..keegoan mu itu semakin hari semakin menenggelamkan smua nya..

tapi..’kita bukan musuh’..dan penghormatan yang diberikan itu adalah satu anugerah yang aku hargai..terima kasih..bnyak2...



kalau ada jodoh..kita jumpa lagi....


No comments:

Post a Comment